March 11, 2009

အင္းေတာ္ၿမိဳ႕မွ အမွတ္တရေန႔ရက္မ်ား (၃)

ကၽြန္ေတာ္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ ဘႀကီးကံညြန္႔အိမ္မွာ ေအာင္ေမတၱာရပ္ကြက္တြင္ရိွသည္။ မႏၱေလး-ျမစ္ႀကီးနား မီးရထားသံလမ္းေဘးတြင္ရိွသည္။ ကိုက္ ၂၀ ေလာက္သာေ၀းမည္။ ဘူတာႏွင့္လည္း သိပ္အလွမ္း မကြာလွပါ။ ရထားဥၾသသံၾကားမွေျပးသြားလွ်င္ပင္ ရထားမီသည္။ အင္းေတာ္ၿမိဳ႕သို႔ေရာက္စ ရထားဥၾသဆြဲသံၾကားလွ်င္ ရထားေမွ်ာ္ရသည္က အလုပ္တစ္ခု ဘယ္လို ရထားမ်ိဳးလဲဆိုတာကို ျမင္လို၍ ျဖစ္သည္။ အျမန္ရထား၊ စာပို႔ရထား၊ ကုန္ရထား၊ သစ္လံုးရထား ထိုရထားမ်ားက ကၽြန္ေတာ္ အင္းေတာ္ေရာက္ကာစ မႏၱေလး-ျမစ္ႀကီးနား ေျပဆြဲေနသည့္ ရထားမ်ား။


ကၽြန္ေတာ္ အင္းေတာ္ေရာက္ေတာ့ မီးေသြးျဖင့္ေမာင္းရသည့္ မီးေသြးေခါင္း (ေရးေႏြးေငြ႔အင္ဂ်င္သံုးစက္ေခါင္း) မ်ားမရိွေတာ့ပါ။ ဒီဇယ္ရထားေခါင္းမ်ားျဖင့္ ေျပးဆြဲေနပါၿပီ။ ရထားတြဲမ်ားမွာ အျဖဴကိုထည္ေအာက္ အနက္စင္းမ်ားျဖစ္သည္။ စက္ေခါင္းကေတာ့ နီညိဳေရာင္ထင္သည္။ ယခုထိ (၂၀၀၈) ေျပဆြဲေနေသးေသာ စက္ေခါင္းမ်ားပင္။


မနက္ မနက္ ရထားတက္လာလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ ဆင္းလာလွ်င္ျဖစ္ေစ ဥၾသသံေၾကာင့္ႏိုးလာေလ့ရိွသည္။ မႏၱေလးမွ ျမစ္ႀကီးနားခရီးသည္ အတက္ျဖစ္သည္။ အဆန္ရထားဟုေခၚသည္။ ျမစ္ႀကီးနားမွမႏၱေလး ဆင္းလာသည့္ရထားကို အစုန္ရထားဟုေခၚသည္။


ထိုစဥ္က မနက္ မနက္တြင္ အခ်ိန္မွန္ေပၚလာတတ္သည့္ စာပို႔ရထားႀကီးကို မွတ္မိသည္။ စာတိုက္တြဲတြင္ အနီေရာင္ ေဆးသုတ္ထားသည္။ က်န္သည့္တြဲမ်ားက အျဖဴႏွင့္အနက္မို႔ စာတိုက္တြဲကို သိသာထင္ရွားေစသည္။ စာပို႔ရထား၏ သေကၤတလည္းျဖစ္သည္။


ရထားဘူတာသို႔အ၀င္တြင္ လမ္းခြဲေပးေသာပိြဳင့္မွာ ဘႀကီးသို႔အိမ္ႏွင့္ သိပ္မေ၀းပါ။ မီတာ ၁၀၀ ေလာက္သာရိွမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အလံနီျပလွ်င္ ရထားမ၀င္ရ။ အစိမ္းျပလွ်င္ ရထား၀င္ရသည္။ ဤေလာက္ကိုေတာ့ ထိုစဥ္ကတည္းက သိရသည္။ ညဆိုလွ်င္ မီးစိမ္း၊ မီးနီျပသည္။


ထိုပြိဳင့္မွ လမ္းလႊဲေပးလိုက္လွ်င္ လိုင္း ၁၊ လိုင္း ၂၊ လိုင္း ၃၊ လိုင္း ၄ အစရိွသျဖင့္ လမ္းကြဲကာ ၀င္သြားသည္။ ကုန္ရထားမ်ား၊ သစ္ရထားမ်ား အတင္ အခ် ျပဳလုပ္ရာတြင္ ထိုလိုင္းခြဲမ်ားကို သံုးသည္။ ေရွ႔တိုးလိုက္ ေနာက္ဆုတ္လိုက္ျဖင့္ ရထားတြဲမ်ားကို စီသည္။ ထိုစဥ္က ကုန္ရထားမ်ားမွာ အေတာ္ႀကီးကိုရွည္သည္။ တြဲ ၂၀ နီးနီးပင္ရိွမည္ဟု ထင္ပါသည္။ ေက်ာင္းအားသည့္ ေနမ်ားဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ကုန္ရထားတြဲစီသည္ကို တေမ့တေမာ ေငးၾကည့္ေနတတ္ခဲ့ပါသည္။


ကၽြန္ေတာ္ေရာက္စက အင္းေတာ္ရထားလမ္းသည္ ျမင္ရသမွ် အေတာ္ႀကီးကို သပ္ရပ္ပါသည္။ လမ္းေဘးခ်ံဳမ်ားမရိွပါ။ လမ္းေျဖာင့္ပါက မိုင္အေတာ္ေ၀းေ၀းထိျမင္ရသည္။ ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္ေတာ္ တကၠသိုလ္တက္သည့္ အခ်ိန္တြင္မႈ လမ္းေဘးခ်ံဳမွ သစ္ခက္မ်ားက ရထားျပတင္းထဲထိုး၀င္ေနသည္။ အဆိပ္ရိွပိုးမႊားမရိွသည့္ အတြက္ ကံေကာင္းသည္။ ဆူးေတာ့ေၾကာက္ရသည္။ ရထားအရိွန္ျဖင့္ ဆူးျခစ္ခံရပါက လြယ္မည္ မဟုတ္ပါ။


ရထားသံလမ္းထဲတြင္ ျမက္ပင္မ်ားမေတြ႕ရပါ။ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ေနပါသည္။ ရထားလမ္းေအာက္ခံ ဇလီဖားတံုးေလးမ်ားေပၚ ေျခလွမ္းကာ လွမ္းကာေလွ်ာက္ရသည္က ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည္။ ငယ္စဥ္ကေတာ့ ဖားတံုးေပၚမွ မက်ေအာင္ ေလွ်ာက္ရသည္ကပင္ အႏုပညာ။ ေနာက္ေတာ့ အဆင္ေျပလာသည္။ ျမန္ျမန္သြက္သြက္ေလွ်ာက္တတ္လာသည္။ သံလမ္းေပၚ မ်ဥ္းတစ္ေျဖာင့္တည္းေလွ်ာက္ရသည္ကလည္း စိတ္လႈပ္ရွားစရာေကာင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္တူ ဖိုးနီႏွင့္အတူ သံလမ္းေပၚ မက်တမ္းလမ္းေလွ်ာက္ၿပိဳင္ရသည္ကို အမွတ္ရသည္။


ဖိုးနီသည္ ကၽြန္႔ေတာ့္ထက္အသက္ႀကီးသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္က ၀ါႀကီးသည္။ သူက ကၽြန္ေတာ့ မမႀကီး ခင္သိန္းၾကည္၏သား ကၽြန္ေတာ့္ႏွင့္ဆို တူ၀ရီးေတာ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဦးေလး၊ သူက တူ။ ဖိုးနီက ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ၁ ႏွစ္ႀကီးသည္။ ၁ တန္းႀကီးသည္။ ေက်ာင္းမတူပါ။ သူက အင္းေတာ္ ေအာင္ေမတၱာရပ္ကြက္ မူလတန္းေက်ာင္းကေလးတြင္ တက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က အင္းေတာ္ အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ တက္သည္။ သူ ၄ တန္း ေအာင္၍ ၅ တန္းေရာက္လာမွ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေက်ာင္းတူသြားသည္။ စာအေတာ္က်က္သူျဖစ္သည္။ သူစာက်က္၍ ကၽြန္ေတာ္လိုက္က်က္ေသာေၾကာင့္ စာေတြရတာလည္းပါမည္။ စာေမးပြဲေျဖၿပီး အမွတ္ထြက္လာလွ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေကာင္းသည္။ ဘာေတြေျဖခဲ့လိုက္မွန္း မမွတ္မိပါ။ ဖတ္ထားတာေတြ ထဲက ထင္တာေျဖခဲ့တာျဖစ္မည္။ ထိုအခ်ိန္က စာက်က္သည္ကို မမွတ္မိပါ။ စာေတာ့ဖတ္သည္။ ေန႔စဥ္လို ဖတ္ရသည့္ အတြက္ စာလံုးေတြေရာ၊ စာမ်က္ႏွာေတြပါ အလႊတ္ရကုန္သည္။ မွတ္ဉာဏ္ေကာင္းသူေတာ့ ့မဟုတ္ပါ။ စိတ္ရႈပ္စရာသိပ္မရိွ၍ ျဖစ္ပါမည္။


ရထားသံကို "ဂ်ဳန္းဂ်ဳန္းဂ်ပ္ဂ်ပ္" ဟု မွတ္ရဘူးသည္။ စိတ္ထဲလို ထိုသို႔စြဲေနသည္။ အမွန္ေတာ့ အသံအေတာ္စံုပါသည္။ ဒိန္းဒိန္းတပ္တပ္ ဟုလည္းထင္မိသည္။ ဒံုးဒံုးဒတ္ဒတ္ ဟုလည္းၾကားမိသည္။ ရထားဥၾသသံကိုလည္း ေဘာ္ဘူးေဘာ္ ဟုၾကားမိသလိုရိွသည္။ တခါတခါက်ေတာ့ စိတ္ထဲရြတ္သည့္နာမည္ကို ၾကားရသည္။ ဥပမာ "မင့္ႀကီးေတာ္" ဟု ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ထဲလိုက္ဆို ၾကည့္သည္ အိုေကသည္။ "ဖိုးသူေတာ္" ဟု ကၽြန္ေတာ္လိုက္ဆိုေသာ အခါ၌ လည္း ဖိုးသူေတာ္ျဖစ္သြားသည္။ သင္ၾကားလွ်င္လည္းစမ္းၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ "ဦးေထာ္" ဟု သင္စိတ္သြင္းလိုက္လွ်င္ ဦးေထာ္ ဟု ေအာ္ေနေသာ ရထားႀကီး တဂ်ဴန္းဂ်ဳန္း ေျပး၀င္လာသည္ကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။ ဘာဆိုဆို ရထားသံကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္ပါသည္။ ထူးအိမ္သင္၏ အေမ့အိမ္ သီခ်င္းကို အေ၀းေရာက္ခ်ိန္ ခံစားရေသာအခါ ပိုပီျပင္သည္။ ထိုရထားသံေလးမ်ား ဥၾသသံေလးမ်ားကို ႏွင္းတေ၀ေ၀ က်ေနတတ္သည့္ ဒီဇင္ဘာနံနက္ခင္းတြင္ အျမင္အာ႐ံုထဲ တျဖည္းျဖည္းတိုး၀င္လာသလို စိတ္ထဲေျပးျမင္မိသည္။ ေရးရင္းပင္ ကၽြန္ေတာ္ လြမ္းလာသည္။ ႏွင္းေတာထဲ တိုးလာသည့္ ယိုင္နဲ႕နဲ႕ ရထားအိုႀကီးမ်ားကို ေမြးရပ္ေျမအျပန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ အလြမ္းေျပ စီးကာ ျပန္ပါဦးမည္။

2 comments:

ကိုသားငယ္ said...

ဗန္းေမာက္ၿမိဳ႕ ကို ၉၇ ေလာက္ကသြားတုန္းက အင္းေတာ္ထိရထားစီးဘူးတယ္ဗ် ...

Saing Khan Tun said...

ကိုသားငယ္ ... ဗန္းေမာက္ ဘာလာလုပ္တာလဲဗ် ... ေရႊလာရွတာလား