November 11, 2008

မိုးတစ္ေန႔

ေနသာေသာေန႔တစ္ေန႕ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မိုးရြာမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မထားပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ထီးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခေမာက္ေသာ္လည္းေကာင္း ကၽြန္ေတာ္ယူမလာခဲ့ပါ။ ရြာမည္မွန္း သိလွ်င္လည္း ကၽြန္ေတာ္ယူေဆာင္ေလ့မရိွပါ။ မိုးရြာ၍ မိုးမိသည္ကို ေသႏိုင္ေလာက္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္မယူဆပါ။ မိုးသည္းသည္းတြင္ ေျပးရသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ေပ်ာ္သည္။
ငယ္ငယ္က မိုးသည္းသည္းရြာတိုင္း အိမ္တြင္ ေစာင္ႏွင့္ေကြးေကြးၿပီးအိပ္ရသည္ကို ခဏခဏလြမ္းသည္။ ေလထန္ထန္မိုးသည္းသည္းတြင္ တဲကေလးထဲ၌ ေစာင္ကေလးႏွင့္ ခပ္ေႏြးေႏြးေကြးရသည္မွာ ဇိမ္တစ္မ်ိဳးပင္။ ေလတိုက္တိုင္းယိမ္းယိမ္းသြားတတ္ေသာ စပါးပင္စိမ္းစိမ္းတို႔ကို အမွတ္ရသည္။ သူတို႔ကို ကၽြန္ေတာ္မျမင္ရသည္မွာလည္း ၾကာခဲ့ပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္မွာ လယ္ကြက္ထဲတြင္ ထီးထီးႀကီး တစ္အိမ္တည္းေဆာက္ထားေသာ အိမ္ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕အကြက္ စ႐ိုက္စတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အိမ္က ပထမဆံုးေဆာက္ေသာ အိမ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္သည္ ထိုစဥ္က လယ္ကြက္မ်ား ပတ္ခ်ာလည္၀ိုင္းေနေသာေၾကာင့္ မိုးရာသီတြင္ ဖားေအာ္သံတညံညံျဖင့္ အေတာ္စည္စည္ကားကားရိွသည္။
ေလျပင္းျပင္းတိုက္လွ်င္မႈ နည္းနည္းေၾကာက္ရသည္။ လယ္ကြင္းျပင္ႀကီးထဲ၌ ကၽြန္ေတာ္တို႕အိမ္သာ ထီးထီးႀကီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေလဒဏ္အေတာ္ခံရသည္။ မိုးရာသီေလျပင္းတိုက္တိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ေခါင္မိုးသက္ငယ္ မလွန္ေသာႏွစ္မရိွပါ။ ေလျပင္းတစ္ခ်က္ေ၀ွ႔တိုင္း ၀ုန္းခနဲ ၀ုန္းခနဲ ျမည္သည္ ရင္ထဲတြင္လည္း ဟုန္းခနဲ ဟုန္းခနဲေနေအာင္ခံစားရပါသည္။ အိမ္ၿပိဳသြားမည္စိုးေသာေၾကာင့္ပင္။ အိမ္တိုင္ကို အေဖက ေျမတြင္တြင္းတူးၿပီး စိုက္ထားသည္မဟုတ္။ အဂၤေတေအာက္ခံေပၚတြင္ က်င္တြယ္ျဖင့္စြဲထားျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ အခ်ိန္မေရြး နတ္ေခါင္းျပဳတ္ထြက္ၿပီး တိုင္လဲသြားႏုိင္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ငယ္ငယ္က ေလျပင္းျပင္းတိုက္လွ်င္ နည္းနည္းေတာ့ စိုးရိမ္သည္။ တစ္ခါ မုန္တိုင္းက်သည္ တစ္နာရီ မိုင္ ၉၀ ေက်ာ္သည္ အခ်ိဳ႕အိမ္ၿပိဳသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ဘာမွ် မျဖစ္ပါ။ ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္သြားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္သည္ ေတာ္႐ံုေလႏွင့္ မၿပိဳႏိုင္ဟု။
ထိုေလျပင္းႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း အမွတ္ရစရာရိွေသးသည္။ ထိုမိုးသည္းေသာ ေလျပင္းၾကသည့္ညတြင္ အေဖက ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို ဖား႐ိုက္ေခၚေသာေၾကာင့္ပင္။ ဤသည္မွာ အလြန္ထူးဆန္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေဖသည္ မုဆိုး၊ တံငါ စသည့္ သားသတ္၊ ငါးသတ္အလုပ္ကို အားေပးသူမဟုတ္။ အမွန္ မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ စီးပြားေရးစက်ေနစလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေကာင္းေကာင္းလည္း မမွတ္မိပါ။ ထိုအေၾကာင္းထားပါ။ ဖား႐ိုက္ေသာ အေၾကာင္းဆက္ပါမည္။ ကၽြန္ေတာ့ တစ္သက္ ဖား႐ိုက္တစ္ေခါက္မွ် မထြက္ဘူးပါ။ အေဖ၊ ညီေလးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဖက္အေခၚ ဂ်ံဳအိတ္ တစ္အိတ္ယူကာ ဓာတ္မီ တစ္လက္ျဖင့္ ဖားမီးထြန္း (၀ါ) ဖား႐ိုက္ထြက္ခဲ့ၾကပါေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ၿခံစည္း႐ိုးေနာက္ဖက္မွ စထြက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿခံမွ စထြက္ထြက္ျခင္း လယ္ကြင္းထဲေရာက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က လယ္ကန္သင္းေပၚမွ ဖားမ်ားကို ႐ိုက္ရသည္ အထင္ျဖင့္႐ိုက္သည္။ ညတြင္ ဖားတို႔သည္ ဓာတ္မီးေရာင္ကို ၾကည့္ကာ ဘယ္မွ မေျပး မခုန္ပါ။ လြယ္လြယါေလး႐ိုက္ယူ႐ံုပင္။ သို႕ေသာ္ ထိုဖားမ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စားေနၾက ဖားမ်ား မဟုတ္ပါ။ အေဖ ေျပာျပသည္မွာ ဖားေခ်ာင္ ဟု ေခၚသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ပိန္ပိန္ေသးေသး ဖားေလးမ်ားျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ အေကာင္ကေတာ့ႀကီးပါသည္။
မိုးဦးေပါက္လွ်င္ ဖားသံနားစြင့္ရသည္ ဖားက်လွ်င္ ဖားမ်ားအစုလိုက္ေအာ္သံကို အေ၀းမွ ၾကားရသည္ ထိုေနရာသို႕ သြား႐ံုပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အိမ္ႏွင့္ ဖားက်ေသာေနရာမွာ အေတာ္လွမ္းပါသည္။ ဖားက်သည့္ ေနရာမွာ ကၽြဲေကာကုန္းဟု ေခၚေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ႏွင့္ ၃ မိုင္ခန္႕ေ၀းေသာ ရြားကေလးနားတြင္ျဖစ္သည္။
ထိုဖားသံၾကားရာ ေနရာသို႔ အေဖႏွင့္အတူ သုတ္ေျခတင္ၾကသည္။ ထိုေနရာသို႔ေရာက္မွ ဖားက်သည္ကို ျမင္ဖူးသည္ ေရထဲတြင္ ဖားမ်ား အတြဲလိုက္ ေကာက္ယူ႐ံုပင္။ အမ်ားမွ အမ်ားႀကီးပဲျဖစ္သည္။ ဖားအမက ႀကီးၿပီး၊ ဖားအထီးက ေသးသည္။ ႏွစ္ေကာင္တစ္တြဲျဖစ္ေနၾကသည္မွာလည္း အမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ အမွန္ကေတာ့ သူတို႔ ဘာသာဘာ၀ေပ်ာ္ေနၾကျခင္းပင္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က စားဖို႔ လာယူၾကသည္။ ယခုျပန္ေတြးေတာ့ စိတ္မေကာင္းပါ။ ထိုစဥ္ကလည္း စိတ္မေကာင္းစရာရိွပါေသးသည္။ ေကာက္ယူလာေသာ ဖားမ်ားကို အိမ္အေရာက္တြင္ ပြက္ပြက္ဆူေနေသာ ေရပူတြင္ နစ္ကာ သတ္ရေၾကာင္း သိရေသာ အခ်ိန္တြင္ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ ဖား႐ိုက္၊ ဖားဖမ္းရန္ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္မကူးေတာ့ပါ။ အေဖ ပညာေပးလိုက္ျခင္းလားမသိပါ။ ေနာက္ေႏွာင္လည္း ဘယ္ေသာ အခါမွ် ဖား႐ိုက္ ဖားမီးထြန္း မထြက္ျဖစ္ၾကေတာ့ပါ။
အေမေစ်းမွ ၀ယ္၀ယ္လာတတ္ေသာ ဖားမ်ားဘယ္လိုရလာေၾကာင္းေကာင္းေကာင္း ကၽြန္ေတာ္သိသြားသည္။ ဖားရွာစားရသူကိုေရာ ဖားမ်ားကို ေရာကၽြန္ေတာ္က႐ုဏာသက္မိသည္။ ခုလည္း စိတ္မေကာင္းပါ။ ဖား႐ိုက္သူလည္းရိွဆဲ ဖားမ်ားလည္းေရာင္းဆဲပင္ျဖစ္သည္။
အမွတ္ရရ တခုရိွ၍ ေရးခ်င္ေသးသည္ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗန္းေမာက္တြင္ ကတၱရာလမ္းခင္းစျဖစ္သည္။ ထူးဆန္းစြားပင္ ထိုေလ ႏွင့္ ထိုမိုးတြင္ ကတၱရာမ်ား လမ္းေပၚမွ အလႊာလိုက္ ေပ်ာက္ျခင္းမလွေပ်ာက္သြားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုေလ ထိုမိုးတြင္ သစ္ပင္ႀကီးမ်ားလည္းက်ိဳးသည္။ အိမ္အခ်ိဳ႕ၿပိဳသည္။
ယခု နာဂစ္သတင္းၾကားရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္စိတ္မေကာင္း၊ သူတို႕ႀကံဳမည့္ ဒုကၡကို ကၽြန္ေတာ္ မ်က္စိထဲ ပံုေဖာ္ၾကည့္၍ရသည္။ ေတာင္သူမ်ား၏ ဓေလ့ႏွင့္ သဘာ၀ကို ကၽြန္ေတာ္သိသည္။ လူ႐ိုးမ်ား၊ လူအမ်ားဟုပင္ ေခၚႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ သူတ္ို႔ကို ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပင္ ေတာင္သူမွ ေပါက္ဖြားလာေသာ ေတာသား တစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။
မိုးအေၾကာင္းကိုေတြးတိုင္း မႏၱေလးတြင္ ေက်ာင္းတက္စဥ္က ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းမိုးႀကီး မိုးေရထဲ အားရေအာင္ ေျပးဖူးၾကသည္ ကို အမွတ္ရသည္။ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လွ်င္ သူလည္း မွတ္မိဦးမည္ပင္။ ငယ္ၾကေတာ့ေသာ အရြယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ စက္မႈတကၠသိုလ္ စတုတၳႏွစ္ေလာက္တြင္ျဖစ္မည္။ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ေလာက္ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ သူေရာကၽြန္ေတာ္ပါ မိုးေရ တစ္ကိုယ္လံုးရြဲသည္။ ထိုခဏေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေပ်ာ္ပါသည္။ ယခုျပန္စဥ္္းစားရင္းပင္ၿပံဳးမိသည္။