November 14, 2008

အမွတ္တရကားလမ္း (၂)

ကၽြန္ေတာ္ အင္းေတာ္ၿမိဳ႕တြင္ေက်ာင္းတက္ေသာေၾကာင့္ မိုးအ၀င္ဇြန္လေရာက္ခါနီးတိုင္း အင္းေတာ္သို႔ ကားျဖင့္ သြားရေၾကာင္းတင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္စဥ္ အဆင္ေခ်ာေခ်ာ ကားျဖင့္ သြားႏိုင္ခဲ့သည္ခ်ည္းမဟုတ္ပါ။ တစ္ခါတရံ စက္ဘီးျဖင့္ သြားရသည္လည္းႀကံဳခဲ့ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ႀကီးႀကီးေအး (အေဖ၏အစ္မ) တို႕႔ငယ္စဥ္ကမူလွည္းျဖင့္ သြားရသည္ ဟုေျပာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေခါက္မွ် မသြားဖူးပါ။ ႀကီးႀကီး၏ ငယ္စဥ္က အေၾကာင္းကလည္း အေတာ္စိတ္၀င္စားစရာ ထူးဆန္းေထြလာေလးမ်ားရိွသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႀကီးႀကီးမ်ား အင္းေတာ္လာစဥ္က အဖိုးႏွင့္အတူ လိုက္လာသည္ဟုဆိုပါသည္။ ထူးျခားျဖစ္စဥ္မွာ အင္းေတာ္ဘူတာတြင္ မီးရထား၀င္လာစဥ္ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က မီးရထားမ်ားမွာ ယခုကဲ့သို႔ ဒီဇယ္စက္ေခါင္းမ်ားမဟုတ္ဟုဆိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ႀကီးႀကီးေပါက္စ ေတာသူမေလးမွာ ထိုမီးေသြးေခါင္း (ေရေႏြးေငြ႔ျဖင့္ေမာင္းေသာရထားစက္ေခါင္းကိုေခၚပါသည္) ႀကီး ဥၾသသံ တညံညံျဖင့္ သံလမ္းအတိုင္း၀င္လာစဥ္ အထူးအဆန္း အျဖစ္သြားႀကည့္သည္။ ႐ွဴး.....႐ွဴး ... ရွဲ...ရွဲ....ျဖင့္ ကဆုန္ေပါက္ ေျပး၀င္လာေသာ မီးေသြးေခါင္းႀကီးကို ျမင္ေသာအခါမွ "အဘေရ ... လာပါဦး ဒီမွာ ဘာေကာင္ႀကီးလဲ မသိဘူးေျပးလာ ေနၿပီ၊ အဘေရ ...လာပါဦးေလး ... ကယ္ပါဦးေလး .... အဘေရ ... အဘ ...အီး...ဟီး....ဟီး...." ဟု ၾကဴၾကဴပါေအာင္ ငိုကာ သိတၱိစြမ္းျပခဲ့သူျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ႀကီးေတာ္မွာ အာၿပဲ၊ ေဒါသႀကီးသေလာက္ အေၾကာက္လည္းႀကီးသူျဖစ္သည္။ သူ႔သားႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကို ကိုေမာင္ဦးႏွင့္ ကိုေမာင္ျမင့္ ကိုလည္း ညီအစ္ကိုခ်င္းရန္ျဖစ္ရမလားဟု အရြဲ႕တိုက္ ကာ တစ္ေနကုန္ နပမ္းသတ္ခိုင္းထားဖူးသူျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကို ႏွစ္ေယာက္လည္း ထိုကတည္းက ေနာက္ေနာင္ ထိုးႀကိတ္ရန္မျဖစ္ရဲၾကေတာ့ပါ။ စံတင္ေလာက္သည့္ ႀကီးႀကီးျဖစ္သည္။
ကားလမ္းအေၾကာင္းဆက္ပါဦးမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကားလမ္းမွာ တစ္ခါတစ္ေလ မိုးႀကီးလြန္း၍ ကားမသြားႏိုင္ေလာက္ေအာင္႐ြံ႕ထူေသာအခါ စက္ဘီးျဖင့္ သြားၾကရပါေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အား ေက်ာင္းအပ္ ေနာက္က်မည္စိုးေသာေၾကာင့္ စက္ဘီးျဖင့္လိုက္ပို႔ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ေနာက္ခံုမွ ထိုင္လိုက္ရသည္။ သက္သက္သာသာပင္ ေနာင္ကၽြန္ေတာ္ စက္ဘီးျဖင့္ခရီးထြက္၍ မိုးတြင္း၌ ရြံ႕တြင္းဗြက္တြင္း၌ အဘယ္မွ်႐ုန္း၍ နင္းရေၾကာင္းသိေသာအခါမွ ကၽြန္ေတာ့္ အစ္ကိုမ်ား၊ ကၽြန္ေတာ့္ ဘႀကီးမ်ား၊ ကၽြန္ေတာ့္အေဖမ်ား ကၽြန္ေတာ့္အားခ်စ္၍ လမ္းပင္မေလွ်ာက္ေစပဲ တစ္လမ္းလံုး စက္ဘီးေပၚတင္ကာ နင္းတစ္လွည့္ တြန္းတစ္လွည့္ျဖင့္ အင္းေတာ္အေရာက္ေက်ာင္းပို႔ၾကပံုကို ယခုျပန္စဥ္စားမိေသာအခါ မ်က္ရည္ပင္လည္မိပါသည္။
မိုးရာသီစက္ဘီးစီးရသည္မွာ အလြန္ဒုကၡေရာက္ပါသည္။ ေျမနီ႐ြံ႕ေစးလမ္းကို ျဖတ္ရလွ်င္ ေသခ်င္ေလာက္ေအာင္ ပင္ပန္းသည္။ ေျမနီ႐ြံ႕ေစးမ်ား စက္ဘီးေခြတြင္ကပ္လွ်င္ တြန္းမရျပဳမရ ထမ္းမွရေတာ့သည္။ စက္ဘီကို လူကမစိးရဘဲ စက္ဘီးကလူျပန္စီးေသာ ခရီးျဖစ္သည္။ လမ္းကေခ်ာ္၊ ဖိနပ္လည္းမစီးႏိုင္ေတာ့ပါ။ ဖိနပ္ကို စက္ဘီးလက္ကိုင္တြင္ ကြင္းလွ်ိဳထည့္ကာ ထမ္းရေတာ့သည္။ ေခ်ာင္းကူးရလွ်င္လည္း စက္ဘီးကို ေခါင္းေပၚေက်ာ္သည္အထိ မတင္ကာ ေျဖးေျဖး ေျဖးေျဖးျဖင့္ စမ္းတ၀ါး၀ါး ကူးရသည္ ေခ်ာင္းေရ႐ုတ္တရက္ နက္သြားလွ်င္ လူေရာ၊ စက္ဘီးေရာျမဳပ္သြားေတာ့သည္။
အင္းေတာ္-ဗန္းေမာက္ကားလမ္း တစ္ေနရာတြင္ ကားျဖင့္မသြားဘဲ စက္ဘီးျဖင့္သြားလွ်င္ ျဖတ္လမ္းတစ္ခုရိွသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေနရာကိုကား ေကာင္းေကာင္းမမွတ္မိပါ။ သစ္သားတံတားရွည္ေလးကို လယ္ကြင္းထဲျဖတ္ေဆာက္ထားသည္။ အေတာ့္ကိုရွည္ပါသည္။ မႏၱေလးဦးပိန္တံတားေ လွ်ာက္မိေသာအခါ ထိုတံတားေလးကို အမွတ္ရသည္။
ယခုအင္းေတာ္-ဗန္းေမာက္ကားလမ္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဗန္းေမာက္ အေနာက္ဖက္ေဒသမွ ရွမ္းမ်ား လယ္ေျမရွာပါးမႈေၾကာင့္ လယ္ေျမေပါရာ အင္းေတာ္ႀကီးေဒသဖက္တို႔ ေျပာင္းေရြ႕ၾကရာလမ္းလည္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တစ္ခါႀကံဳဖူးသည္။ မိသားစုအလိုက္ေျပာင္းလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ လွည္းျဖင့္ေျပာင္းလာျခင္းျဖစ္သည္။ ဓား၊ လႊ၊ စူးေဆာက္ မ်ားပါသည္။ ေန႕ခင္းႏြားေက်ာင္းလိုက္၊ ညဖက္ခရီးနင္လိုက္ျဖင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ အင္းေတာ္ႀကီးေဒသထိ ခရီနင္ နယ္ေျပာင္းၾကသည္။ ႏြားလွည္းျဖင့္ ခရီးသြားျခင္းသည္ နံနက္ေစာေစာႏွင့္ ညပိုင္းသာ သြားၾကေၾကာင္းလည္း သိသူနည္းမည္ထင္ပါသည္။ ေန႔လည္ပိုင္းတြင္ ခ်က္ျပဳတ္စားၾက ႏြားကို စားက်က္တြင္ လွန္ထာၾကသည္။ (လွန္သည္ဆိုသည္မွာ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းျဖင့္ခ်ည္ထားၿပီး သိပ္ေ၀းေ၀း မသြားႏိုင္ေစရန္ လွန္တံျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တံုးဆြဲ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ႏြားေက်ာင္းျခင္းပင္ျဖစ္သည္။) ခ်က္ျပဳတ္စားသည္ဆိုသည္မွာလည္း အေထြအထူး မဟုတ္ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား၊ ငါးပိ သာယူလာျခင္းျဖစ္သည္။ လမ္းမွာ ေတြ႕သမွ် အရြက္၊ မိႈ၊ ဥ အားလံုးစားစရာျဖစ္သည္ ဟင္းအတြက္ လံုး၀မပူရပါ။ သြားေရစာ လမ္းေဘး အေလ့က်ေပါက္ ကနစို၊ စသည့္ စသည့္ သေရစာမ်ားစားႏိုင္ေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕နယ္သည္ စားစရာ အလြန္ေပါဆဲပင္ရိွပါေသးသည္။

No comments: