August 9, 2009

ေဆြးေႏြးခန္း (၁)


လူေတြနဲ႔ မေဆြးေႏြးပဲ အရာ၀တၳဳေတြနဲ႕ ေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္ၾကည့္ဖို႔စိတ္ကူးရတယ္။ နီးနီးနားနား အခန္းထဲရိွတဲ့ အရာ၀တၳဳေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးၾကည့္ဖို႔ စိတ္ကူးတယ္။ ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုတာ အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္ၾကဖို႔လိုတယ္။ သူေတာ့က ဘာမွ ေျပာမွာ မဟုတ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကပဲေျပာၿပီး ကၽြန္ေတာ္ကပဲ သူတို႔ကိုယ္စား ျပန္စဥ္းစားေျဖရမွာျဖစ္တယ္။ အမွန္ေတာ့ သူတို႔ေနရာ ခဏ၀င္ၿပီး ကိုယ္ေမးတာ ကိုယ္ေျဖျခင္းပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္မသိနားမလည္းေသတာေတြလည္း သူတို႔ေျပာျပမယ္။ သူတို႔မွာ ရိွေနတာေတြကို ကၽြန္ေတာ္သိလာဖို႔ အေၾကာင္းေတြလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္။ စိတ္ဆိုတာ တစ္ခုေတာ့ လုပ္ေနတတ္တဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္လည္း တစ္ခုေတာ့ လုပ္ၾကည့္မယ္။


စၾကည့္မိၿပီး စကားေျပာမိတာက ကၽြန္ေတာ့ အျမင္အာ႐ံုကို ျဖစ္ေစတဲ့ မီးေခ်ာင္းျဖစ္တယ္။

(၁)မီးေခ်ာင္းကအလင္းရယ္၊

(၂) ျမင္စရာအရာ၀တၳဳရယ္၊

(၃) အလင္းကို အာ႐ံုခံႏိုင္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္စိရယ္၊

(၄) ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ရယ္ ေပါင္းမွ

ျမင္တာျဖစ္တယ္လို႔ဆိုတယ္။

ဒီမီးေခ်ာင္းေလးသာ အလင္းထြက္မေနရင္ ကၽြန္ေတာ္မျမင္ဘူးေပါ့။

ျမင္စရာမရိွတဲ့ ေနရာတစ္ခုထဲကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေနရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ ျမင္မွာ မဟုတ္ဘူးေပါ့။

ကၽြန္ေတာ့္မ်က္စိသာမရိွခဲ့ဘူးဆိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ မျမင္ဘူးေပါ့။

ဒါေတြကို သိတတ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္စိတ္သာ မရိွခဲ့ဘူးဆိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ မျမင္ဘူးေပါ့။


ဒါေၾကာင့္ မီးေခ်ာင္းေလးရဲ႕ ေက်းဇူးကလည္းႀကီးတယ္လို႔ စဥ္းစားလို႔ရတယ္။ ျမင္စရာေတြရိွေနတာကလည္း ေက်းဇူးတင္စရာပဲ သူတို႔တာမရိွရင္ ကၽြန္ေတာ္ အထီးက်န္ေနမွာ (ေလာေလာဆယ္ ခံစားမႈေပါ့ေနာ္)။ ကၽြန္ေတာ့္မွာသာ ျမင္ႏိုင္တဲ့ မ်က္စိေလးမရိွရင္ ဒီလိုဘယ္ေရး ဘယ္ေျပာႏိုင္ပါ့မလဲေနာ္။ မ်က္စိမကန္း ခဲ့တာကိုက နည္းတဲ့ ကုသိုလ္မဟုတ္။ မ်က္စိဆိုတာ ပ်က္စီးဖို႔လြယ္လြယ္ေလးပဲ။ ေၾသာ္ .. ဒီလိုဆို ဒီမ်က္စိေတြ၊ ဒီေျခေတြလက္ေတြ ဒီအသက္ေတြ ျဖစ္တည္ေစခဲ့တဲ့ မိဘေက်းဇူးဆိုတာ ေျပာမျပႏိုင္ေအာင္ပါလား။ ငယ္ငယ္က ပိုးကေလးတစ္ေကာင္လို အႏွီးေလးထဲ လက္ကေလးလႈပ္လႈပ္၊ ေျခကေလးလႈပ္လႈပ္ ဘ၀က အေဖ၊ အေမ၊ ေဆြေတြ မ်ိဳးေတြသာ ဂ႐ုမစိုက္ခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေၾကာင္တစ္ေကာင္ကလည္း စားပစ္ႏိုင္တာပဲ။ ၾကြက္တစ္ေကာင္ကလည္း စားပစ္ႏိုင္တာပဲ။ အေသးေကြးဆံုး ပုရြက္ဆိတ္ေလး တစ္ေကာင္ကေတာင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေသေအာင္စြမ္းႏိုင္တာပဲ။ ေၾသာ္ ... ေက်းဇူးဆိုတာ ေတြးတတ္သိတတ္မွ ထင္လာတဲ့ အရာေတြပါလား။ ေက်းဇူးဆိုတာက နဖူးမွာ လာထင္ေနတာမဟုတ္ဘူးေလ။ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္မွ သိျမင္တတ္တာမ်ိဳး။ အဲတာေတြ မျမင္ေတာ့ ေက်းဇူးမရိွဘူး ထင္ၾကတာေပါ့။


အဲ မီးေခ်ာင္းေလးနဲ႔ စကားေျပာမယ့္ ကိစၥေတာင္ ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ့္။ ကၽြန္ေတာ္အခန္းကို လင္းေနေစတဲ့ မီးေခ်ာင္းေလးက အေျဖာင့္ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ေကြးေကြး။ ေနာက္ၿပီး အျဖဴေရာင္ဇလံုလိုအရာထဲ တပ္ထားတာဆိုေတာ့ အျဖဴေရာင္ ပန္းကန္လံုးႀကီးမီးလင္းေနသလိုေပါ့။ မီးေခ်ာင္းေကြးေကြးကို အဲဒီ ဖန္ဇလံုထဲ ထည့္ထြန္းထားတာမ်ိဳးဆိုေတာ့ ဖန္ဇလံုထဲ ပိုးေကာင္ေလးေတြ က်ေသေနတာ ေတြ႕ရတယ္ဗ်။ ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အထင္ ေထာင္ခ်ီမယ္ထင္တာပဲ။ အဲလို ဇလံုေလာက္ရိွတဲ့ မီးေခ်ာင္းေလးထဲ က်ေသေနတဲ့ ပိုးေကာင္က ေထာင္ခ်ီတယ္ေနာ္။ သိပၸံသင္ထားခဲ့ဖူးတဲ့ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီပိုးေကာင္ေလးေတြရဲ႕ ကိုယ္ထဲမွာ ကပ္ၿပီး တည္မွီက်က္စားေနၾကတဲ့ ပိုေသးတဲ့ ကပ္ပါးပိုေကာင္ေလးေတြကို သြားျမင္ျပန္တယ္။ စိတ္ကူးနဲ႔ေပါ့ေနာ္။ လူေတြ ေခြးေတြ ေသရင္ စားေသာက္ၾကတဲ့ ေလာက္လန္းေတြ၊ ဘက္တီရီးယားေတြရိွသလို။ ဒီပိုးေကာင္းေလးေတြေသေတာ့ စားေသာက္ၾကတဲ့ ပိုးေတြ ဘက္တီးရီးယားေတြလည္း အပံုႀကီးေနမွာပဲ။ အင္း စိတ္ကူးၾကည့္ေတာ့ အဲဒီေနရာေလးမွာတင္ သတၱ၀ါေပါင္းက သန္းခ်ီေနပါလား။ ဒါေၾကာင့္လည္း စၾက၀ဠာ အနႏၱ၊ သတၱ၀ါ အနႏၱေျပာတာပဲ။


ေျပာသာေျပာရတယ္။ ဒီပိုးေကာင္ေလးေတြအတြက္ ဒီဇလံုပံုစံဖန္ခြက္ကေလးက အႀကီးႀကီး အက်ယ္ႀကီးပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္သာ ကေလးကစားစရာလိုျဖစ္ေနတာေလ။ ဒီအထဲ၀င္သြားရင္ ဒီလိုပိတ္မိႏိုင္တယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သိႏိုင္တယ္ သူတို႕ကေလးေတြေတာ့ သိႏိုင္မွ မဟုတ္ဘူး။ ေၾသာ္ဒါက အသိဉာဏ္ အဆင့္ အတန္းဆိုတာကိုျပတာပဲ။ ဘယ္လိုမွ မသိႏိုင္တဲ့ အရာ ဆိုတာ ရိွတယ္ဆိုတာေလ။ ကၽြန္ေတာ္သာ ပိုးေကာင္ေနရာေရာက္ေနရင္ အခု အခန္းထဲမွာ ဒီလိုေတြးၿပီး ဒီအေၾကာင္းေတြ စာ႐ိုက္ေနတဲ့ စိုင္းခမ္းထြန္းဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရိွတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မသိႏိုင္တဲ့ အရာပဲ။ ကဲ ကၽြန္ေတာ္ကေရာ ... နတ္ေတြ၊ ျဗဟၼာေတြရိွတယ္ဆိုတာကို ယံုႏိုင္ ျမင္ႏိုင္ဖို႔ ဘာေတြမ်ားလိုမလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ပိုးေကာင္ေလးေလာက္ပဲ သိမလား။ လူဆိုတာ လူျမင္ႏိုင္တဲ့ ေဘာင္ထဲ အထိေတာ့ ျမင္ႏိုင္မွာေပါ့။ လူေတြျမင္ႏိုင္တာထက္ ဘယ္ပိုျမင္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ လူေတြျမင္ႏိုင္ သိႏိုင္တာက ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာ ထိလဲ။ ကဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္ႏိုင္တဲ့ အတိုင္းအတာ ထိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကည့္ၾကရင္၊ ေတြးၾကရင္ မေကာင္းဘူးလား။

7 comments:

Unknown said...

bro,good thinking!!!!!

မိုးေမာင္(HappyCloud) said...

စိုင္းစိုင္း.. က်ေနာ္ေတာ့ ျမင္ႏိုင္သမွ်အတိုင္းအတာ အကုန္ေတြးမိလို႔ ခက္ကုန္တယ္ဗ်။ ဟား ဟား။

ဘုန္းဘုန္း said...

ဘာသာတရားကုိ အေျခခံၿပီး ေတြးထားတဲ့ အေတြးေတြက လွပါတယ္။ အေၾကာင္းတရား အမ်ားၾကီးေၾကာင့္ အက်ဳိးတရား အမ်ားၾကီးျဖစ္တာေနာ္။ အျမင္အာရုံကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားက (၄)မ်ဳိး ဆုိလည္း မွန္ပါတယ္။ မ်က္စိရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာတာ အဝိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ သခၤါရ၊ ကံ ေၾကာင့္ေလ။ ဒါကလည္း အေၾကာင္းတရားပါပဲ။ ျမင္သိစိတ္ မျဖစ္ခင္ ေရွ႕က ျဖစ္သြားတဲ့ စိတ္ကလည္း အေၾကာင္းတရားတစ္ခုပါပဲ၊ အားလံုးေပါင္းလုိက္ေတာ့ အေၾကာင္းတရားက (၁ဝ)မ်ဳိးေတာင္ ရွိသြားၿပီ။ အက်ဳိးတရားကလည္း ျမင္တယ္။ ျမင္တာ တစ္ခုတည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ မိဘေက်းဇူးေတြ သတိရလာတယ္။ ပုိးေကာင္ေလးေတြ အနႏၲလုိ႔ သေဘာေပါက္လာတယ္။ ပုိေကာင္ေလးေတြ ထြက္ေပါက္ရွာမရသလုိ ငါတုိ႔လည္း သံုးဆယ့္တစ္ဘံုကုိ အင္္မတန္က်ယ္တယ္လုိ႔ ထင္ေနၾကတုန္းပါလား။ ထြက္ေပါက္ရွာ မရၾကေသးဘူး။ ေတြးမိသေလာက္ေတြးမိတာေလးပါ။

boy said...

ohh,, god .. . u can explain A BI D MA with simple example ,i admire u so much.
human can see everything ,if they try.
soesoe

Anonymous said...

အကုိ သိပ္လဲ မေတြးနဲ႔ဦးဗ် ေခ်ာင္သြားမယ္.. ဟီး ေစတနာေတြပါေနာ္...။ ဒါေပမဲ့ အေတြးေတြေတာ့ သေဘာက်တယ္ဗ်ာ.. ဟီၿပန္ဖားရေသးတယ္..။

raybanoutlet001 said...

bengals jersey
coach outlet online
cheap mlb jerseys
cardinals jersey
jordan 8
chiefs jersey
cheap jordans
true religion outlet store
hermes belt
moncler jackets

5689 said...

zzzzz2018.8.16
adidas shoes
canada goose
manolo blahnik shoes
prada shoes
ugg boots
coach outlet
canada goose outlet
air jordan 8
michael kors handbags
ralph lauren uk